maandag 23 januari 2012

Punctie en de rest ;)

Zo, eindelijk weer wat rust in mijn lijf om te schrijven.
Afgelopen donderdag de punctie gehad, en die ging op z'n zachtst gezegd op z'n zes-eleven-dertigst. Ten eerste had de gyn geen beeld op het echobeeldscherm, en dat was pas na 10 minuten opgelost (intussen lig je wel fijn met je benen in die beugels op z'n charmantst te zijn), maar ach, ik was behoorlijk van de wereld door mijn diazepammetjes, dus op dat moment kon het me allemaal niet zoveel schelen.

De punctie bestaat uit twee keer: eerst rechts, dan links en tussen die twee keer, altijd even een adem-, drink- cq. jankpauze. De rechterkant is het minst pijnlijk, en daarom doen ze die altijd als eerste. Helaas deze gyn niet, ze begon fijn links... lekker K#T! Tussendoor weigerde de afzuigapparatuur ook nog es, dus het grapje heeft totaal 50 minuten gekost, terwijl het in 20 tot 30 minuten echt wel klaar kan zijn.

Na de punctie heeft mijn liefje me verwend met McDonalds als troost, hahaha! Nou ja, daar gaan m'n kiloos...

Thuisgekomen ben ik door Jörgen op de bank geparkeerd met mijn dekentje en een Disney aan. Die DVD heb ik welgeteld 5 minuten gezien, daarna ben ik voor 2 uur onder zeil geraakt... Ik was versleten.

Vrijdag nog veel pijn in m'n buik gehad en ook erg moe, maar wat wil je als je 's middags toch maar "even" 5 maaltijden voor in de vriezer staat te maken ;)
Gelukkig gaf mijn buik zelf echt aan wanneer het genoeg was, en toen ben ik ook gestopt en ben ik gaan liggen op de bank, met als resultaat 1,5 uur geslapen!

Zaterdag ben ik mijn kamer gaan scrappen, want dat had ik als goede voornemen. Dat is me aardig gelukt en heb een bedankkaartje gemaakt voor Corina, onze favo verpleegkundige van het IVF-team.
 Ikzelf vind 'm aardig gelukt, zo na een block van 2 jaar gehad te hebben ;)

Zondag hadden we de terugplaatsing. Best spannend die ochtend, want als de telefoon gaat, dan bellen ze dat het niet doorgaat, dan zijn er geen embryo's gevormd. Gelukkig ging de telefoon niet!
Er zijn dit keer maar 2 embryo's ontstaan, en 1 daarvan is teruggeplaatst in mijn baarmoeder. De andere houden ze nog een paar dagen in de gaten en als ie over een paar dagen sterk genoeg is, gaat ie de vriezer in.
Uitleg van de echofoto: in het grootste zwarte gedeelte zit een langwerpig wittig gedeelte; m'n baarmoeder. Daarin zitten 2 piepkleine witte puntjes. Dat zijn de luchtbelletjes waartussen het embryo in het slangetje zat. Het embryo zelf is niet te zien, das te klein voor het menselijk oog.
De rest van de middag heb ik weer een ander kaartje gemaakt, en ook bij deze ben ik erg blij met het resultaat:

 's avonds zijn we nog even bij schoonpa- en ma geweest voor een spelletje klaverjas. Uiteraard geen wijntje gedronken, want tja, ik wil er natuurlijk wel alles aan doen om de omstandigheden zo goed mogelijk te houden :)

Vandaag visite gehad van vriendjes Patrick en Susan, wat heel gezellig was, die had ik al bijna een jaar niet gezien!!

2 opmerkingen:

  1. Jeetje Karin, heftige zeg, ik heb er geen woorden voor. heb vertrouwen en zorg goed voor jezelf. Ik blijf duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een roerige periode is dit weer zeg! Wij hopen dat alles toch goed gaat komen en we duimen ons te pletter voor jullie.
    Liefs van Hen en Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen