woensdag 26 oktober 2011

Ruim een week verder...

Het is vandaag mijn eerste vrije woensdag... rare dag om vrij te zijn, maar ik geloof dat ik er wel snel aan kan wennen ;-)

De afgelopen 1,5 week hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. We zijn zondag 16-10 naar Jeroen en Marjo geweest voor een leuke gezellige avond, en zijn blijven slapen. Helaas voelde Jörg zich die nacht niet goed en is meerdere keren zijn bed uit geweest voor een nachtelijk toilet-bezoek. Dit heeft ie de hele maandag nog gehouden en dinsdag was het weg (nog wel een beetje gammel). Dus 's middags laat naar mijn schoonouders gegaan om daar gezellig te eten.
Woensdagmiddag zijn we nogmaals naar pa & ma geweest, om daar mijn projectjes te schuren en verven. Mijn projectjes zijn de foto-plankjes voor aan de muur in de woonkamer en het koofje voor over het element van de vloerverwarming heen in het halletje.
Helaas kreeg ik die avond hetzelfde als Jörgen en heb de volgende dag echt voor pampus gelegen op de bank.
Vrijdag ben ik nog een keer teruggeweest naar pa & ma om mijn projectjes nog een keer te schuren en lakken.

Zaterdag moest Jörg weer beginnen met werken en na zijn werk zijn we naar Zuid geweest. Remko vierde zijn verjaardag. Het was beregezellig!!

Zondag zijn we een heel eind wezen wandelen, want het weer was perfect!! Tijdens het wandelen hebben we wat opties over adoptie en pleegzorg met elkaar besproken en we zijn allebei van mening dat we graag definitief een kindje in huis willen, en dat wij ons niet capabel achten om steeds weer afscheid te moeten nemen van een kindje dat na verloop van tijd weer terug naar huis gaat. We hebben dan ook besloten om gewoon een BKA-nummer aan te gaan vragen (Buitenlands Kind ter Adoptie).
Uiteraard houden we pleegzorg ook nog open, omdat wij er misschien wel een heel verkeerd beeld van hebben. Ik heb van beide (adoptie en pleegzorg) informatiepakketten aangevraagd en Jörgen heeft aan een collega gevraagd of zij haar ervaringen over pleegzorg met ons wil delen. Zij is namelijk permanent pleegmoeder voor een jongetje (als ik me niet vergis).

Na het wandelen moest Jörgen weer werken en ben ik doorgereden naar Mama en Frans om daar peertjes, rode kool, aardappelpuree en draadjesvlees te gaan eten. Ik had zo'n zin in draadjesvlees!!  Frans was een beetje ziekjes, maar dat mocht de gezelligheid niet drukken :D

En maandag begon het normale leven weer... phoei, dat viel toch wel even tegen!! Aan het einde van de dag had ik dan ook behoorlijke hoofdpijn :(

Al bij al kunnen we terugkijken op een leuke, educatieve en verbeterende vakantie, want we zijn ook nog es gestopt met roken!! Ik had verwacht dat ik er op mijn werk heel veel moeite mee zou hebben, maar dat valt me heel erg mee. Tot op heden -6 weken voor Jörg en 4 weken voor mij- gaat het heel erg goed en hebben we er geen behoefte aan.

Vandaag moet ik hoognodig wat aan school gaan doen, dus daar ga ik zo maar es aan beginnen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten