zondag 6 november 2011

Weekendje kinders

Vrijdagavond ben ik langs schoonzus, zwager en hun 3 kinderen geweest. Nog net mee kunnen eten, ff stoeien en op naar bed. De kinders waren al onder de douche gegooid door schoonzus, en ik had de eer om Jesse af te drogen en vervolgens zijn tanden te poetsen. Jesse en ik vinden dat erg leuk om te doen, dus we giechelen wat af, hihihi! De jongens krijgen allemaal een boekje voorgelezen en daarna zijn ze lekker gaan slapen.

Vervolgens hebben zwager en schoonzus verteld over de reis die zwager gaat maken over 4 weken: expeditie naar de Zuidpool! Het is de bedoeling dat ik een spandoekje ontwerp, zodat zwager daarmee de groep kan verrassen.

Zwager moest ook nog even trainen, dus die vertrok met zijn bandje voor een wandeling door de polder en konden schoonzus en ik es ff heerlijk bijbeppen!

Zaterdagmiddag weer naar de kinders (Jörg moest werken) en ik heb geweldig met de mannen gestoeid! Ook heel trots alle 3 tegelijk eten gegeven. De twee oudsten (bijna 6 en 3,5) redden zichzelf wel met eten, maar hebben wel stimulans nodig. De jongste (bijna 2)  maakt er echt nog een potje van en heeft echt nog hulp nodig. Het eten werd door middel van "3-happen-daarna-high-five" toch een erg leuk spelletje en na een kwartier zat alles erin.
Door dit spelletje en vervolgens een compliment van schoonzus, kreeg ik het besef dat ik bijna 6 jaar lang me heb gedistantieerd van de kinders en eigenlijk maar weinig met ze heb gedaan... Mijn god wat een hell-of-an-ante ben ik wel niet? Zij kunnen er toch zeker niets aan doen dat wij geen kinderen kunnen krijgen?
Bij deze is dus het besluit genomen: ik ga een leuke tante voor ze zijn :)

Vandaag een dagje lekker thuis, met de onverwachte wending dat mijn moeder gewoon ff langs kwam voor de koffie (dat gebeurt niet zo vaak, dus des te leuker!!)
Vertelde ze me ineens vol trots dat ze gestopt is met roken!! WOW!!

*ik is trots op mijn moeke*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten